onsdag 20. juni 2012

Likestilling bare den ene veien?

Noen ting provoserer meg mer enn andre. Og en ting som virkelig provoserer meg til tider er likestillingen.
Før noen angriper så er jeg glad for at det er skjedd på mange områder, men det er noen ting som jeg ikke helt forstår at man skal skrike sånn om (kan jo være jeg endrer syn noe senere :-p ). Jeg er for at lederlønninger er høyere enn for de som jobber lenger ned i systemet, og det at menn tjener mer har vel noe med at de lettere tar på seg å jobbe 12-14 timer om dagen og de kvinnene som roper høyest jobber vel ikke så lenge hver dag (er selvfølgelig noe annet om alle jobber samme sted og like lange dager...).

Men det som irriterer meg aller mest med likestillingen, det er at det virker som at det bare gjelder for kvinner. Og det er feil!
For "likestilling" har ordet like i seg, og det betyr vel at det skal være likt mellom alle, alle veier?!

Derfor blir jeg provosert når jeg leser artikler som denne, og ser uttalelser som dette:

Bildet er en skjermdump fra artikkelen "Mannlig supermodell raser mot Brad Pitt og Gisele Bündchen" på MinMote på VG.

Måtte bare dele min frustrasjon med noen. Poster et bilde av nyeste perlebilde senere, må bare få tatt bilde ;-)

Kos dere idag, det skal hvertfall jeg med grilling hos en studievenninne :-D



- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar